Comunicate

Drepturile si obligatiile consumatorilor de energie electrica si gaze naturale

31.10.2013

1. Drepturile consumatorului de energie electrica si gaze naturale:

a)      Dreptul de acces la retelele de energie electrica si gaze naturale;
b)      Dreptul de a consuma energie electrica si gaze naturale;
c)      Dreptul de a-si alege furnizorul de energie electrica si gaze naturale fara plata vreunei taxe  pentru schimbarea acestuia;
d)      Dreptul de a fi informat în legatura cu conditiile generale de contractare, preturile si tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale, etc.;
e)      Dreptul de a solicita furnizorului modificarea si completarea contractului de furnizare si a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când considera necesara detalierea sau completarea unor clauze contractuale;
f)        Dreptul de acces la grupurile si sistemele de masurare;
g)      Dreptul de a solicita furnizorului sa ia masuri pentru remedierea defectiunilor si a
deranjamentelor survenite in retelele de energie electrica si gaze naturale;
h)      Dreptul de a fi despagubit pentru daunele provocate de catre furnizor.

2. Obligatiile consumatorului de energie electrica si gaze naturale:
a)      Obligatia de achita contravaloarea energiei electrice si a gazelor naturale consumate;
b)      Obligatia de a achita penalizari, în cazul nerespectarii contractului de furnizare, sanctiunile ulterioare putând consta în sistarea temporara a furnizarii ori rezilierea contractului de furnizare;
c)      Obligatia de a nu vinde energia electrica si gazele naturale achizitionate;
d)      Obligatia de a raspunde pentru daunele cauzate furnizorului;
e)      Obligatia de a obtine toate aprobarile legale prealabil efectuarii oricaror modificari a
instalatiei  de utilizare a energiei electrice sau a gazelor naturale;
f)        Obligatia de a informa, de îndata, furnizorul, la constatarea oricarei defectiuni în
functionarea  aparatului/sistemului de masurare sau a instalatiei de utilizare a
energiei  electrice   ori a gazelor  naturale;
g)      Obligatia consumatorului de energie electrica cu o putere instalata de cel putin
1.000 kVA de  a prezenta prognoze orare de consum furnizorului cu care are relatii
contractuale.

Sursa : www.anre.ro

• InfoCons-Protectia-Consumatorilor-Protectia-Consumatorului
Lasa un comentariu
112 - numar unic de urgenta
IA ATITUDINE! Directioneaza 2% din impozitul pe venit!
Combaterea comertului online cu medicamente false
Resursa de Sanatate
Romania Curata

Simplu și rapid, dar știi să te protejezi atunci când cumperi online?

Află ce drepturi ai atunci când cumperi ceva online, cum şi în ce condiţii poţi să returnezi produsul şi să iţi primeşti banii înapoi.

03.01.2013  Citeste articolul

Evită produsele periculoase. Reguli pentru siguranța ta și a familiei tale

Află cum poţi verifica dacă produsele cumpărate în ţările UE sunt sigure şi ce poţi face dacă ai achizitionat un produs nesigur.

Citeste articolul

Protejează-ţi viaţa si ASIGURĂ-TE! Ghidul tău în asigurări de viaţă

Ştii ce-ţi rezervă viitorul? Ai grijă de cei dragi … dar ai grijă şi de tine! Viaţa ta este cel mai preţios bun pentru tine şi familia ta. În vremuri difi cile, trebuie să fi i prevăzător. Ţi-ai asigurat casa, maşina… dar VIAŢA?

08.04.2013  Citeste articolul

Cea mai bună afacere… sau nu? Cum poți recunoaște o practică incorectă

Află ce înseamna o practică commercială abuzivă, cine te poate ajuta, şi cum, atunci când devii victima unei asemenea practici.

03.01.2013  Citeste articolul

O vacanţă asigurată! Ghidul tău de călătorii în străinătate

Asigurarea de călătorie este un contract încheiat între tine şi o companie specializată de asigurări. Compania se angajează să îţi plătească cheltuielile medicale şi/sau repatrierea, în schimbul unei prime de asigurare. Alege cu grijă suma asigurată! În unele cazuri, sumele asigurate mici pot să limiteze sau să excludă cheltuielile de repatriere. Asigurarea poate fi cumpărată doar pe teritoriul României şi este valabilă doar în ţările menţionate de tine la momentul achiziţionării.

09.04.2013  Citeste articolul
InfoCons pe Facebook
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România
Translate »